lördag, mars 17, 2007

Kastar in handduken!

Nu får det vara nog! Jag återgår till löneslavarnas lyckliga(?) skara.
Jag har hittat ett jobb som jag förhoppningsvis ska trivas med. För mig har det egentligen aldrig varit något självändamål att slippa jobba, det är bara det att jag aldrig riktigt har haft tur nog att hitta något jobb jag trivts särskilt bra med. Det är säkert få förunnat att gå till jobbet med lätta steg varje morgon, och det är kanske för mycket att begära av kräva av livet. Men för mig som började med att handla aktier i tonåren har portföljen hunnit växa upp så att aktiehandel snart kan bli ett försörjningsalternativ värt att överväga.
Men för tillfället så känns det mycket roligare att få chansen med ett nytt arbete. I bästa (eller värsta) fall kanske jag gillar det så mycket att jag fastnar i streber-filen och gör karriär...